Det blir konsert på Miniplassen i juni også.
Velkommen til den lille scena i Elvegata 13 B i Molde tirsdag 16. juni 2026 fra kl. 18:00-19:15.
Må ha påmelding p.g.a. at jeg bare har plass til 16 når jeg ikke åpner døra ut i garasjen.
I dag, 13. juni 2026 har jeg ingen ledige stoler til konserten 16. juni. Det er utrolig at så mange kommer. Ja, ikke så mange egentlig, men mange likevel.
Vil du melde deg på til konserten lørdagen i jazzuka, uke 29, 18. juli 2026, send meg en SMS til 92456755 eller send meg en melding på Messenger. Da blir konserten på dagtid, fra kl. 14:00-15:15. Og vi blir flere på den lille scena, Eva Gussiås, gjesteartist Iselin Lange Hammervoll og jeg, Liv Karin. Den dagen åpner jeg dørene ut til selve garasjen og får da plass til flere, kanskje 25 personer.
På side 19 i diktboka mi Skriverier, utgitt i 2021, står “Farvel til Langmyra”. Skrev den på Per sin melodi (Blå sko) til Iselin sin skoleavslutning og vi spilte og sang den der. Låta Blå sko ligger på de digitale plattformene hvis du vil høre melodien. Vi tok den med på første CD vi ga ut, «Litt av din kjærleik».
ET FINT MINNE FOR MEG og litt vemodig, i en sommermåned der mange skal avslutte sin skolegang.
«En hobby som ble til en livsstil – Min reise i ord og toner»
Jeg fikk i 2025 et spørsmål om jeg kunne fortelle om mitt liv som «hobbymusiker». Det resulterte i at jeg laget en PowerPoint presentasjon i oktober 2025. Her er begynnelsen på presentasjonen. Ser jeg har skrevet at jeg laget den i 2026, men det var i oktober 2025. Jeg ga den navnet «En hobby som ble til en livsstil – Min reise i ord og toner». Låta «Gjer ikkje opp» følges av filmklipp fra Silver Fox som jeg tok opp i 2019 og en spillejobb Per og jeg hadde på Dockside en gang.
Per og jeg – Sammen på scena for aller, aller siste gang – Det har blitt kveld. Vi er på Lillestrøm. Det er 24. mai 2025. Jeg er uvitende. Vet ikke at snart skal du dra din veg.
Helt tilfeldig filmet Agestam Mose Per og meg da vi, to helt ukjente for disse som var her, spilte og sang på Åpen scene på Lillestrøm denne kvelden. Etter denne spilte vi Vårsøg. Da fikk vi med en kar på bass. 10-15 min. etter at vi hadde gått fra scena begynte Per på reisa bort fra meg. Da det ble 25. mai 2025 hadde du dratt.
Nå har det gått et år 💔💔💔💔💔
Jeg kan bare miste deg én gang. Vet det. Det er det eneste positive.
Takk A.M. for at du sendte meg dette lille klippet 🌹
Jeg har begynt med små konserter i øvingslokalet mitt i Elvegata 13 B i Molde, det som jeg har gitt navnet Miniplassen. Presenterer egne låter, leser «skriverier», synger noen få coverlåter og så blir det noen allsanger. Startet som et prøveprosjekt i mars med noen få inviterte.
Har etter det hatt en konsert i mars, en i april, og nå en i mai. Med påmelding og billettpris. Serverer kaffe og aniskringle eller kanelsnurrer fra Enen bakeri. Har plass til 15 personer.
I morgen, tirsdag 19. mai, er det «fullbooket». Så setter jeg opp en ny konsert tirsdag 16. juni.
Lørdagen i jazzuka blir det dagkonsert fra kl. 14:00-15:15 sammen med Eva Gussiås og gjesteartist Iselin Lange Hammervoll. Da skal jeg åpne dørene ut til selve garasjen. Får da plass til flere, kanskje 25 personer (?). Kaffe, helt sikkert – og kanskje kanelsnurrer fra Enen bakeri da også. Alltid påmelding og billettpris kr. 200.
Håper dere har hatt en fin 17. mai. Jeg dro på Gussiåsen, var med og gikk i tog og traff mange hyggelige personer på Bygdahuset. En av «konkurransene»: Ta hammeren og slå en spiker ned i en plank med så få slag som mulig. Jeg brukte veldig mange slag. Traff ikke hver gang heller. Jeg vant ikke !
Lurt med noe normalt på slike «ekle» dager. Sorgen over at Per er borte blir så stor og kommer så nært disse helgedagene.
På spillejobb i Hellas i 2018. Her er vi på besøk i Calamata hos Marit og Trond.Ei Blå Sko øving i øvingslokalet vårt som jeg døpte for Miniplassen. Nå har jeg en prøveperiode med å ha små konserter her. Savnet etter Per er stort, egentlig er det kjempestort.
Jeg fikk i 2025 et spørsmål om jeg kunne fortelle om mitt liv som «hobbymusiker». Det resulterte i at jeg laget en PowerPoint presentasjon i oktober 2025. Ser jeg har skrevet laget i 2026 på YouTube, men det var i oktober 2025.
Jeg ga den navnet «En hobby som ble til en livsstil – Min reise i ord og toner». Låta «Gjer ikkje opp» følges av filmklipp fra Silver Fox som jeg tok opp i 2019 og en spillejobb Per og jeg hadde på Dockside en gang.
Året er 2001. Vi kjørte opp på Varden. Jeg fant en lenestol som jeg tok med + gitar. Bjarne tok bilde.
Dette bildet av meg er det Bjarne Nygård som har tatt. For mange år siden. Jeg tok med en lenestol og så kjørte vi opp på Varden og tok bilde. Bjarne kunne det med å ta bra bilder. Det tror jeg at han fortsatt kan.
Ønsker alle dere som titter innom denne hjemmesida, blasko.no,
ei GOD og FIN PÅSKE 2026.
Og så kom jeg på at i dag er det også dagen for å legge ut litt info her.
Om Blå Sko noen gang igjen vil stå på scena som band, er vel ikke så sikkert. Siste jobben var kanskje konserten i Hen kirke i Isfjorden i desember 2025.
Traff en god venn nede på Elvsaashjørnet for ikke så lenge siden, en som har spilt og sunget mye sammen med Per og meg. Han sa: «Jeg gikk forbi da dere spilte på Brygga, men Per var ikke der mer, så da ble det ikke det samme, så jeg gikk ikke inn».
Jeg har imidlertid ikke sluttet å synge, men scenene skifter til de små og intime. Sa ja til å synge 3 sanger i begravelsen til Per sitt søskenbarn i domkirka i Molde nå på fredag. Organist Magnus ble med meg på piano. Var så fint at han ville det. Jeg spilte gitar bare på «Ei kåpe full av fargar».
Onsdag var jeg i Batnfjorden og sang på sjukehjemmet.
Har hatt to konserter her på Miniplassen og skal prøve å få til en i april også. På en tirsdag. Til høsten håper jeg å ha «kapital» til å spille inn noen egne låter, men det er jo litt usikkert.
Har laget en oversettelse av «Sound of Silence». Sang den på siste «Miniplasskonsert».
Og så har jeg gitt ut bok nr. 2, «Gamle Gussiåsvegen». «Mye godt i denne boka, som en karamell syns jeg». Slik tilbakemelding fra en kjøper gjør at jeg er glad for at jeg skrev bok og ga den ut på eget forlag.
Send meg melding på Messenger hvis du også vil kjøpe den. Kr. 200 + kr. 49 i frakt/omkostninger hvis den skal sendes i posten.
Her er en video jeg laget og la ut på YouTube da vi ga ut låta «Singelliv».